۱۵ اسفند ۱۳۹۶

۶ وسیله ضروری در تجهیزات آشپزخانه صنعتی

زمانی که شما قصد دارید یک رستوران یا کافی شاپ را راه‌اندازی کنید، یکی از نکات مهم، تجهیز کردن قطب اصلی رستوران شما، یعنی آشپزخانه است. آشپزخانه شما جایی‌ست که منو در آن جان می‌گیرد، پس شما نیاز به تجهیزات آماده سازی و پخت با کیفیتی دارید که تا حد امکان کار را برای شما راحت‌تر کند. یک برنامه ریزی دقیق و تحقیقی مناسب، برای به حداکثر رساندن کارایی و عملکرد تجهیزات آشپزخانه صنعتی، لازم است.

ما شش وسیله کاربردی و ضروری در یک آشپزخانه صنعتی را در این مقاله معرفی می‌کنیم.

  1. یخچال و فریزر:
    تمام آشپزخانه‌های صنعتی نیاز به حداقل یک واحد سرد کننده دارند، یخچال از خراب شدن سریع مواد جلوگیری می‌کند و همچنین میوه‌ها و سبزیجات را تا زمان استفاده تازه نگه می‌دارد.
    یخچال‌های صنعتی انواع مختلفی دارند که بر اساس کاربرد و فضایی که شما در اختیار دارید می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. پس قبل از تصمیم بهتر، حجم کار و فضایی که در اختیار دارید را بررسی کنید.
  2. کانتر آماده‌سازی غذا:
    سطوح و کانترهای برش زدن و آماده سازی غذا در هر آشپزخانه صنعتی از عناصر بسیار مهم است. سعی کنید سطوحی از استیل ضد زنگ آماده کنید، این سطوح ضد خوردگی هستند و در برابر خیلی از مواد مقاوم هستند. همچنین برای برش مواد از سطوح یا تخته‌های پلاستیکی یا چوبی استفاده کنید زیرا برای شستشو این سطوح مناسب‌ترند.
  3. اسلایسر (کالباس بر):
    اسلایسرها معمولا برای برش گوشت، پنیر، کالباس و بعضی مواد غذایی دیگر استفاده می‌شود، اگر شما نیاز به یک اسلایسر دارید باید ببینید بیشترین موارد استفاده شما چیست؟ (اسلایسرها با نام کالباس‌بر نیز شناخته می‌شوند).
    اگر برش‌های شما کم حجم و سبک است یک اسلایسر دستی برای شما گزینه ارزان‌تر و مناسب‌تری است، اما اگر برش‌های شما باید اندازه‌های مشخصی داشته باشد و حجم بیشتری هم دارید، اسلایسر برقی را انتخاب کنید. اسلایسر برقی اتوماتیک می‌تواند در زمان و کار شما صرفه‌جویی کند. اگرچه بیشتر اسلایسر یا کالباس‌برهای برقی این اجازه را به شما می‌دهد که برش اتوماتیک را خاموش کنید و به صورت دستی خودتان برش را انجام دهید.
  4. میکسر:
    اگر در آشپزخانه صنعتی شما، پخت غذا و یا نان صورت می‌گیرد، میکسر یک خرید اجباری برای شماست. انتخاب یک میکسر بر اساس حجم مواد غذایی مورد نیاز و نحوه استفاده از آن بسیار مهم است.
    اگر شما نیاز به مخلوط مواد سنگین مثل خمیر پیتزا، شیرینی و یا نان دارید، یک میکسر با سرعت بالا که بتواند حجم زیادی را مخلوط کند، گزینه مناسبی ست. برای مخلوط کردن بقیه مواد مانند خرد کردن سبزی‌ها و سیب زمینی یک میکسر دیگر را انتخاب کنید.
  5. سینک:
    سینک‌ها برای هر آشپزخانه‌ای ضروری هستند، زیرا آن‌ها آب آشامیدنی و همچنین فضای شستشوی ظروف و مواد را فراهم می‌کنند. در آشپزخانه‌های صنعتی به یک سینک جداگانه برای شستشوی ظروف نیاز است.
  6. گاز و فر:
    یکی از تجهیزات مهم در آشپزخانه صنعتی، گاز و فر است. اگرچه امروزه تستر، آرام پز، سرخ کن و ... بسیاری از کارهای پخت و پز را به سرعت و به بهترین شکل انجام می‌دهند اما باز هم نمی‌‌توان تجهیزات آشپزخانه صنعتی را بدون گاز و فر تصور کرد. بر حسب نیاز و حجم کار خود سعی کنید گازی را انتخاب کنید که جوابگوی کارهای پخت و پزتان باشد.