۱۴ آذر ۱۳۹۷

الزاماتی در تهیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی

در اغلب جوامع تهیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی و مدرن بر عهده سرآشپز و یا کدبانوی خانه است که در این بین لازم است فرد علاوه بر سلیقه خوب، از مشخصات و خصوصیات محصولات نیز اطلاع کافی داشته باشد.

اکثر تجهیزات آشپزخانه صنعتی توسط شرکت‌های معتبر در سراسر جهان تولید شده، به همین دلیل این محصولات را می‌توانید متناسب با تمامی سلیقه‌ها و در ابعاد مختلف یافت کنید، اما نکته قابل توجه در این زمینه انتخاب بهترین و با دوام‌ترین مدل آن محصول است که نیازمند در نظر گرفتن تعدادی ویژگی‌های خاص این دستگاه‌هاست.

متناسب با نیاز شما بهتراست همواره تجهیزاتی را انتخاب کنید که حجم بیشتری نسبت به نیاز شما داشته باشد تا در صورت نیاز دچار مشکل و کمبود نشوید. اغلب دستگاه‌های برقی دارای توان و قدرت مشخصی هستند که همانند حجم دستگاه که گفته شد، بهتر است تجهیزات با توان بالاتر را انتخاب کنید.

اگر از آن دسته افراد هستید که حتما تمامی تجهیزات آشپزخانه صنعتی شما باید تکمیل باشد، پیشنهاد می‌کنیم تا تجهیزات و محصولات یک دست و یکسان در طرح و رنگ خریداری کنید تا از نظر ظاهری نیز آشپزخانه‌ای یکدست داشته باشد تا زیبایی آن دو چندان شود. 

اگر از علاقه مندان به غذاهای سنتی و قدیمی هستید و دوست دارید موادی را با مزه‌های خاطره‌انگیز قدیمی طبخ کنید، پیشنهاد می‌شود از آرام پز ها و شبیه سازهای خمره‌ها و دیگ‌های قدیمی استفاده کنید که امروزه طرفداران بسیاری دارند.

برای تجهیز آشپزخانه صنعتی و یا خانگی خود بهتر است متناسب با فضای خود به دنبال دستگاه‌های قوی با ابعاد مناسب باشید و محصولاتی را که دارای تیغه‌های برنده هستند را با دقت بیشتری خریداری و نگهداری کنید زیرا در صورت کوتاهی در نگهداری از آن‌ها به سرعت تیزی خود را از دست داده و شما را با مشکل مواجه می کند.

در هنگام تهیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید دقت لازم را در مدل و کاربرد دستگاه‌ها داشته باشید هرگز از دستگاه‌های مناسب کارهای خاص برای سایر کاربردها استفاده نکنید، زیرا بعضی مواد غذایی سبب خرابی دستگاه شما می‌شوند پس اگر کارهای متفاوتی از یک مدل دستگاه می‌خواهید به دنبال مدل‌های چند کاربرده باشید.

حتی در موارد محدود نیز بالاتر از توان دستگاه خود از آن استفاده نکنید، زیرا این کار سبب کم شدن عمر دستگاه و خرابی زودهنگام آن می‌شود و بازده آن را نیز کاهش می‌دهد. اگر از آن دسته افرادی هستید که از تجهیزات آشپزخانه صنعتی خود بسیار استفاده می‌کنید لازم است در استفاده از دستگاه‌های مخصوص فست فود بیشتر دقت کنید زیرا این محصولات اغلب از شعله استفاده نکرده و به صورت مستقیم انرژی برقی را به حرارت تبدیل می‌کند پس لازم است مدت زمانی را برای سرد شدن دستگاه‌ها در نظر بگیرید.

رنگبندی محصولات در سرعت کثیف شدن آن‌ها تاثیر بسیاری دارد پس تلاش کنید آشپزخانه صنعتی خود را با محصولاتی دارای رنگ‌های مناسب انتخاب کنید.