۰۸ دی ۱۳۹۷

آسیاب قهوه صنعتی

در يک كافی شاپ موفق، راندمان و بازدهی كار تعيين كننده همه چيز است. شما می‌خواهيد قهوه مشتريان خود را بدون اينكه كيفيت آن حين آماده سازي و دم كشيدن افت كند، در سريع‌ترين زمان ممكن تحويل دهيد. مهم نيست كه كدام مدل از نوشيدنی قهوه را دم می‌كنيد، اينجا يک مرحله از فرايند آماده سازي وجود دارد كه هميشه مراحل را با سرعت و دقت كافی پيش می‌برد و آن چيزي نيست جز آسياب کردن قهوه!

از آنجايی كه آسیاب کردن قهوه جزء حساس‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های یک اسپرسو است، پس آسیاب قهوه یا گرایندر جزء تجهیزات آماده سازی است که می‌تواند در کیفیت خروجی قهوه کافی شاپ تاثیر بسزایی داشته باشد. استفاده از قهوه تازه آسیاب شده عطر و طعم جذابی را از قهوه خارج می‌کند، پس دستگاه آسیاب قهوه نیز یکی از ضروری ترین تجهیزات کافی شاپ ها است.

دستگاه‌هاي آسياب قهوه به اين منظور طراحی شده‌اند که دانه‌هاي قهوه را با حفظ بالاترين كيفيت و بازدهی، آسياب كرده و به بافت ريزتر و مشخص‌تر تبديل كنند.

انواع درجات آسياب قهوه به نسبت نوع نوشيدنی كه مد نظر است متفاوت می‌باشد:

بافت خيلی درشت مناسب قهوه‌هاي سرد، بافت درشت مناسب قهوه فرانسوي با فرنچ پرس و بافت متوسط براي دم كردن قهوه با دستگاه دريپ پات مورد استفاده قرار می‌گيرد. همچنين براي دم كردن قهوه اسپرسو از بافت نرم قهوه و براي دم كردن قهوه ترك از بافت خيلی نرم استفاده می شود.

بنابراين، درجه آسياب كردن قهوه تاثير مستقيمی بر نوع نوشيدنی و طعم و عطر آن دارد.

در يك كافی شاپ شلوغ، ايجاد خلاقيت و سرعت در ارائه خدمات حرف اول را می‌زند.

هر باريستاي باتجربه‌اي به شما خواهد گفت كه كارايی آسياب قهوه شما تاثير مستقيمی بر سرعت گردش كار و راندمان و سوددهی لاين قهوه در كافی شاپ دارد.

بنابراين شما بايد بدانيد كه براي كارايی بيشتر چه نوع آسیاب قهوه‌ای را براي كافی شاپ خود تهيه كنيد.

بهترين آسياب قهوه صنعتي در تجهیزات كافی شاپ شما

يك آسیاب قهوه باكيفيت، يكی از اجزاي ضروري تجهيزات و تشكيلات هر كافی شاپ موفقی است. اما متاسفانه همه آن‌ها به يک شكل طراحي نشده‌اند و هركدام داراي ويژگی‌هاي متفاوت و منحصر به فرد خود هستند. شما نمی‌توانيد بدون تحقيق و پرس و جو يک دستگاه آسیاب قهوه مناسب براي كافی شاپ خود تهيه كنيد و ممكن است با انتخاب نامناسب در اين مسير به مشكل بر بخوريد.

شما قبل از تهيه يک دستگاه آسياب قهوه لازم است كه سايت‌هاي عرضه كننده تجهيزات کافی شاپ را بررسی كرده و پس از مطالعه دقيق و كسب اطلاعات در مورد دستگاه‌ها و ويژگی و كارايی آن‌ها و بررسی و شناخت برندهاي مختلف دستگاه‌ها و قيمت‌هاي عرضه شده، اقدام به تهيه دستگاه مد نظرتان كنيد.

ويژگی‌هاي يک آسیاب قهوه مدرن 

پشتكار و مداومت در پيشبرد كارها، رمز موفقيت و جزء ضروري در پيشرفت يک كافی شاپ است. شما براي اينكه بالاترين ميزان سوددهی را در كار خود داشته باشيد اول از همه به يک آسیاب قهوه نياز داريد كه بتواند با انتخاب‌هاي گوناگون و متغير مشتري در زمينه نوشيدنی‌هاي قهوه، سازگاري و كارايی داشته باشد.

  • يک دستگاه آسیاب قهوه با كيفيت علاوه بر طراحی ظاهري كارا و مناسب و ويژگی‌هاي فنی قابل قبول، بايد قابليت تنظيم خودكار و برنامه دهی و قابليت تنظيم دستی را نيز داشته باشد.
  • همچنين وجود يک تايمر دقيق در هر دستگاه گرايندری لازم و ضروري است.
  • فرايند خرد كردن قهوه در دستگاه‌هاي آسياب قهوه توسط دو نوع پره تيغ دار و مته‌اي صورت می‌گيرد.
  • تيغه‌هاي مته‌اي خود به دو دسته مخروطی و مسطح دسته‌بندي می‌شوند.
  • سايز تيغه و مته آسياب و جنس آن در انتخاب يک آسیاب قهوه مناسب به شدت مهم و تعيين كننده است.

شما براي تهيه يک قهوه اسپرسوي با كيفيت در زمان كوتاه مسلما به آسيابی با تيغه درشت‌تر نياز خواهيد داشت.

سايز رايج تيغه‌هاي آسياب قهوه در تجهیزات كافی شاپ ها معمولا ٧٠ ميليمتر میباشد.

جدا از سايز تيغه‌ها، جنس آن‌ها نيز از اهميت بالايی برخوردار است. تيغه‌هاي مخروطی به جهت محدود كردن گرماي توليد شده و همچنين سر و صداي دستگاه حين فرايند آماده سازي قهوه مناسب می‌باشند.

فراموش نكنيد كه يكی از مهم‌ترين مشخصه‌ها در تهيه دستگاه آسیاب قهوه، سرعت، قابلیت درجه‌بندی و در دسترس بودن لوازم جانبی آن در بازار است.