۰۹ دی ۱۳۹۶

تجهیزات آماده سازی و پخت غذا برای یک رستوران

اگر شما در حال راه اندازی یک رستوران هستید، یکی از تصمیمات مهمی که باید بگیرید، این است که چگونه آشپزخانه خود را تجهیز کنید و چه تجهیزات آماده سازی و یا تجهیزات پختی برای آشپزخانه خود نیازمندید؟ آشپزخانه قلب رستوران شماست و منوی شما را حیات می‌بخشد. بنابراین شما به تجهیزات با کیفیتی نیازمندید که در برابر استفاده مداوم و روزانه مقاوم باقی بماند و در برابر تغییرات محیطی و ... نیز همواره مثل روز اول کار کند. انتخاب صحیح تجهیزات مورد نیاز برای آشپزخانه می‌تواند کارایی و بهره‌وری رستوران شما را افزایش دهد.

برخی از تجهیزات آماده سازی غذا که برای رستوران‌ها ضروری است:

اسلایسر یا کالباس بر

یکی از تجهیزاتی که برای آماده سازی غذا در رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اسلایسرها هستند. از اسلایسرها که با نام کالباس بر نیز متداول و مشهور هستند، برای برش انواع گوشت، پنیر، کالباس، ژامبون و هر چیز دیگری که برش آن نیاز به دقت و سرعت دارد، استفاده می‌شود. کالباس برها دو نوع هستند؛ دستی و اتوماتیک. برای خرید کالباس بر مورد نیاز رستورانتان باید توجه کنید که اگر زیاد با این دستگاه قرار است کارکنید از نوع اتوماتیک و برقی آن استفاده کنید، که هم در زمان و هم نیروی کار شما صرفه جویی شود. علاوه بر رستوران‌ها، سوپر مارکت‌ها، و سوپرهای گوشت یا همان قصابی‌ها نیز از کالباس‌برها استفاده می‌کنند.

میکسر

این دستگاه برای میکس مواد غذایی جهت استفاده در غذاهای گوناگون استفاده می‌شود که هم میکسر گوشت داریم و هم میکسرهای چندکاره، که برای آماده سازی خمیر نان، خمیر پیتزا و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند. میکسرها از نظر وزن موادی که می‌توان با آن میکس کرد متفاوت هستند و شما باید با توجه به حجم کار رستوران خود میکسر مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

چرخ گوشت

چرخ گوشت یکی از تجهیزات آماده سازی برای رستوران‌ها، کترینگ‌ها و قصابی‌هاست. چرخ گوشت‌ انواع و اقسام متفاوتی دارد که با توجه به برق ورودی، قدرت موتور و توان تولید از یکدیگر تفکیک می‌شوند.

سوسیس پرکن و همبرگر ساز

این دو دستگاه نیز برای آماده سازی اولیه سوسیس و همبرگر به‌کار می‌روند، که می‌توانند برای کار رستوران‌ها و کترینگ‌ها بسیار مورد استفاده قرار بگیرند.

اره استخوان بر

همان‌طور که از اسمش پیداست، برای خردکردن استخوان‌ها و یا جدا کردن استخوان‌ها از اره استخوان بر استفاده می‌گردد.

غذاساز و همزن

این دستگاه از دیگر تجهیزات آماده سازی مورد نیاز برای رستوران‌هاست. با غذاساز کاسه‌ای می‌توان چندین نوع مواد اولیه را براساس دستورالعملی خاص و به وسیله همزن باهم مخلوط کرد. کاسه‌های غذاساز هم پلاستیکی هستند و هم از استیل ضد زنگ که مقاومت بیشتری دارند.

خردکن

یکی از دستگاه‌های بسیار ضروری در تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی، خردکن‌ها هستند. در رستوران‌ها از سبزیجات گرفته تا گوشت و ... نیاز به خرد شدن دارند که به دلیل حجم زیاد، انجام آن‌ها به طور دستی بسیار سخت است. برای همین باید از خردکن برای آن‌ها  استفاده کرد.