۲۵ دی ۱۳۹۷

نکات مهم برای خرید دستگاه وافل ساز

وافل یک خمیر ترد و شیرین است که به بیسکوئیت بی‌شباهت نیست و به دو صورت سنتی و صنعتی تولید می‌شود. امروزه وافل‌ ها در کافی شاپ‌ ها و رستوران‌ ها به عنوان دسر، میان وعده و صبحانه طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. این خوراکی به پنکیک بسیار شباهت دارد، و می‌تواند صبحانه‌ی شما را دلچسپ‌ تر و متنوع‌ تر کند. شما می‌توانید وافل را در کنار شکلات، بستنی، برش هایی از موز یا توت فرنگی میل کنید. مواد اولیه برای خمیر وافل آرد، تخم مرغ و شیر می‌باشد. اما با وجود این، انتظار نداشته باشید که در اولین تجربه ی خود یک وافل کامل و عالی درست کنید، چرا که قبل از تهیه یک وافل باید از دستگاه وافل ساز خود اطمینان حاصل کنید. دستگاه های وافل ساز یکی از مهمترین تجهیزات آماده سازی غذا هستند که در انواع خانگی و صنعتی برای تهیه ی انواع وافل‌ های ترد بلژیکی، مربعی، گرد و ...تولید می‌شوند.

نکات مهم در تهیه ی دستگاه وافل ساز:

توزیع مناسب حرارت : مهمترین عامل در انتخاب یک وافل‌ ساز که یکی از تجهیزات پخت غذا می باشد این است که با توزیع متعادل گرما به خمیر، یک وافل یکدست و هموار برای شما تولید می‌کند. یک وافل استاندارد دارای یک مرکز هموار و هوا دیده و نرم و لبه‌ هایی ترد و طلایی است.

سرعت : یک وافل خوب باید به سرعت درست شود. اگر آن را خیلی آهسته بپزید و یا دستگاه وافل ساز شما به اندازه کافی گرم نباشد، مرکز خمیر قبل از اینکه لبه ها برشته و طلایی شوند می‌ پزد و می‌ سوزد. بهترین مدل‌ های دستگاه وافل ساز می‌توانند وافل را در حدود دو دقیقه بپزند.

صفحات نچسپ : اگر صفحات دستگاه وافل ساز شما نچسپ باشند، به شما کمک می‌کند تا وافل را به صورت یکپارچه و یک دست از دستگاه خارج کنید. همچنین صفحات نچسپ در هنگام تمیز کردن دستگاه نیز کار شما را آسان می‌کنند.

شکل، اندازه و کمیت : در تجهیزات پخت غذا شکل دستگاه مسئله مهم و همواره در اولویت است. به طور معمول، وافل بلژیکی مستطیلی شکل است در حالی که در کشورهای شمال اروپا آن را به شکل قلب تهیه می‌کنند یا به طور مثال وافل آمریکایی می‌تواند گرد، مربع یا مستطیل شکل باشد. یکی دیگر از عواملی که باید در نظر بگیریم این است که میزان تقاضای رستوران یا کافی شاپ  شما برای وافل چه میزان است.

به طور معمول، دستگاه های وافل‌ ساز می‌توانند بین یک تا چهار وافل را در یک زمان ایجاد کنند. بعضی از دستگاه‌ ها یک وافل بزرگ را می‌پزند که می‌توانید آن را به چهار قسمت تقسیم کنید و به اشتراک بگذارید، که برای خانواده ها یا پودینگ‌ های شام پیشنهاد خوشایندی است.

چراغ نشانگر یا صدا : هنگام تهیه یه دستگاه وافل ساز حتما دستگاهی را انتخاب کنید که یک هشدارگر صوتی یا نوری داشته باشد تا در حین کار متوجه شوید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. اکثر هشدارگرها در وافل ساز ها زمانی روشن می‌شوند که وافل شما به اندازه ی کافی پخته شده و یا دستگاه آماده است که یک وافل دیگر را تهیه کند و یا زمانی که وافل شما کاملا آماده شده است. هشدارگر صوتی در دستگاه های وافل ساز به هشدارگرهای نوری ارجحیت دارند چرا که در حالت هشدار صوتی شما می‌توانید آزادانه به دیگر کارهای خود در آشپزخانه بپردازید و در زمان لازم به کنار دستگاه برگردید در حالی که در هشدارگر های نوری شما مجبورید که با استرس و تنش، بالای سر دستگاه بایستید و منتظر بمانید.

سهولت نصب و جایگیری در فضا : هنگام تهیه ی دستگاه وافل ساز، مدلی را انتخاب کنید که با فضای آشپزخانه یا کافی شاپ شما و میزان نیازهای شما متناسب باشد. بعضی از آنها می‌توانند به صورت عمودی برداشته شوند و بسیاری از آنها نیز با پیچ و مهره در مکان مورد نیاز نصب می‌شوند تا از پیچ خوردگی سیم‌ های سایر دستگاه ها جلوگیری شود.

سهولت در تمیز کردن آن : اگر پاک کردن دستگاه وافل ساز برای شما آسان نباشد شما نمی‌توانید به طور مداوم از دستگاه استفاده کنید. بنابراین بهتر است هنگام تهیه ی دستگاه وافل ساز نوع نچسپ آن را تهیه کنید چرا که صفحه های نچسپ با یک دستمال مرطوب و زمانی که دستگاه خنک شده است، به آسانی تمیز می‌شوند. یا برای راحتی بیشتر یک مدل باصفحات قابل حمل و قابل شستشو در ماشین ظرفشویی انتخاب کنید. بیشتر دستگاه ها در اکثر مواقع بر اثر سر ریز شدن خمیر و کره در منافذ و دریچه ها، آلوده و کثیف می‌شوند. برای جلوگیری از این اتفاق در وهله ی اول از یک پیمانه ی دقیق برای اندازه گیری میزان خمیر استفاده کنید.