۰۵ شهریور ۱۳۹۷

کاربرد و مزایای دستگاه سبزی خردکن

سبزی یکی از محصولات غذایی بسیار مفید و پایه ثابت سفره‌های ایرانی است. سبزی را می‌توان به روش‌های مختلف مصرف نمود؛ به صورت تازه، خشک و یا به صورت خرد شده در غذاهای مختلف. 

برای بسیاری از صاحبان رستوران‌ها، آشپزخانه های صنعتی و حتی منازل، داشتن سبزیجات آماده و خرد شده، به شدت نیاز است. صاحبان رستوران‌ها به دلیل داشتن سفارشات بالا برای تهیه سبزی خرد شده باید از دستگاه‌های سبزی خردکن به عنوان یکی از اصلی‌ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی خود، استفاده نمایند. دستگاه‌هایی که مدت‌هاست برای آسان نمودن خردکردن سبزیجات، در زمان کوتاه و حجم بالا، ساخته شده‌اند و روز به روز در حال پیشرفت هستند.

ساختار دستگاه سبزی خردکن

سبزی خردکن ها معمولاً از دو بخش اصلی تشكیل شده‌اند: موتور سبزی خردكن و مخزنی که سبزی برای خردشدن درون آن قرار می‌گیرد. جنس بدنه دستگاه‌های سبزی خردکن معمولا از آلومینیوم و استیل ضد زنگ است که دارای دیسک‌های متنوع برای خردکن در سایزها و اشکال متفاوت می‌باشد. همچنین با توجه به حجم بالای میزان سبزی برای خرد کردن، به دستگاه‌هایی نیاز هست که موتور آن‌ها قسمت تهویه داشته باشد تا بتوان زمان کارکرد مدوام دستگاه را افزایش داد.

مزایای دستگاه سبزی خردکن

سبزی خردکن ها مزایای بی‌شماری دارند و وجود آن‌ها در هر آشپزخانه‌ای اعم از رستوران‌های بزرگ تا منازل شخصی مورد نیاز است. این مزایا شامل موارد زیر هستند:

موارد بهداشتی

هنگامی که شما سبزی خرد کن در اختیار داشته باشید به جای استفاده از سبزی‌های آماده و بسته‌بندی‌شده، خودتان می‌توانید سبزی تازه تهیه کرده و با خردکردن در همان لحظه طعم سبزی تازه را در غذاهای خود داشته باشید، این امر به‌ویژه در رستوران‌ها به استقبال مشتریان و افزایش فروش شما می‌انجامد. همچنین استفاده از دستگاه سبزی خردکن باعث می‌شود کمترین دخالت انسانی در سبزی خرد کردن اتفاق بیفتد و بدین ترتیب امکان انتقال آلودگی از انسان یا محیط اطراف به سبزی از بین می‌رود.

افزایش سرعت و کاهش زمان

استفاده از تکنولوژی‌ها و دستگاه‌های جدید در زندگی انسان، برای رفع یکی از معضلات زندگی روزمره انسان‌ها، یعنی نبود زمان کافی برای کارهای با اولویت پایین است. هنگامی که شما از دستگاه سبزی خردکن استفاده می‌کنید، مقداری زیادی سبزی را در زمان کم و اندازه یکسان خرد می‌کنید، در حالیکه خرد کردن سبزی با دست و به‌وسیله چاقو، زمان زیادی از شما خواهد گرفت.

روش قرار دادن سبزی داخل دستگاه سبزی خردکن

برای استفاده از دستگاه سبزی خردکن اگر اندازه سبزی‌ها بزرگ است، آن‌ها را به قطعات کوچک‌تر تبدیل کنید. سپس بعد از روشن نمودن دستگاه، آن‌ها را به صورت تدریجی داخل دستگاه بریزید، چراکه قرار دادن همه سبزی‌ها ممکن است باعث گیر کردن تیغه‌ها در لایه پایین شود و سبزی‌ها یکدست خرد نشوند. همچنین برای خارج کردن سبزی‌ها حتما دستگاه را خاموش نموده و با ابزار خود دستگاه، سبزی‌های چسبیده به بدنه و تیغه را جدا کرده و هرگز از دستان خود استفاده نکنید.