۱۷ مرداد ۱۳۹۷

دستگاه وکیوم و بسته بندی

دستگاه وکیوم و بسته بندی در ابتدا برای موارد دیگری به جز بسته بندی مواد غذایی استفاده می‌شد، اما پس از مدتی ایده استفاده از آن‌ها برای بسته بندی مواد غذایی مورد استقبال بسیاری از شرکت‌ها قرار گرفت. دستگاه وکیوم با تخلیه کامل هوای داخل بسته بندی مواد غذایی و تزریق گازهای بی‌اثر، باعث افزایش عمر مفید و سهولت بسته بندی و جابجایی شده و مانع از تغییر رنگ و بوی مواد غذایی می‌گردد.

خصوصیات دستگاه وکیوم و بسته بندی

از مهم‌ترین خصوصیاتی که یک دستگاه وکیوم و بسته بندی باید داشته باشد، داشتن بدنه‌ای از جنس استیل ضد زنگ و قابل شستشو است. همچنین برخی از این دستگاه‌ها دارای قابلیت اضافه کردن کپسول گاز نیتروژن و ازت هستند.

انواع دستگاه های وکیوم و بسته بندی

دستگاه وکیوم و بسته بندی کوچک:

اگر برای بسته بندی مواد غذایی با ظرفیتی مناسب برای استفاده در خانه یا در فروشگاهی کوچک نیازمند دستگاه وکیوم و دسته بندی هستید، نوع رومیزی آن ها برای شما بسیار مناسبند. دستگاه‌های وکیوم و بسته بندی رومیزی که دارای دهانه دوخت در هر دو سمت هستند، امکان دوخت وکیوم در دو طول 50 سانتی متری را برای شما فراهم می‌کند.

دستگاه وکیوم و بسته بندی دوکابین:

سرعت بسته بندی بالا مهمترین مزیت این نوع دستگاه است. چرا که به صورت همزمان چندین عمل بسته بندی را انجام می‌دهد. این دستگاه با 4 فک دوخت 60 سانتی متری به طور همزمان بسته‌ها را در یک کابین چیده و عمل وکیوم را در کابین دیگر انجام می‌دهد که سرعت بالایی برای شما فراهم می‌کند.

دستگاه وکیوم و بسته بندی ایستاده:

این دستگاه‌ها با داشتن چرخ‌هایی در زیر آن، به‌راحتی قابل جابجا شدن هستند. با توجه به وزن بالایی که دستگاه‌های وکیوم و بسته بندی دارند، وجود چنین چرخ‌هایی بسیار ضروری است تا هنگام شستشو به‌راحتی جابجا شوند.

نکاتی که هنگام خرید دستگاه وکیوم و بسته بندی باید مورد توجه قرار دهید

دستگاه های وکیوم و بسته بندی خانگی

هنگام خرید این نوع دستگاه‌ها باید توجه داشته باشید که امکان جابجایی این دستگاه‌ها با توجه به وزن آن‌ها بسیار سخت است پس برای خانه یا کارگاه‌های کوچک، دستگاه وکیوم و بسته بندی رومیزی و یا ایستاده بسیار مناسب هستند.

جنس بدنه

با توجه به اینکه این دستگاه‌ها نیاز به شستشو دارند، لازم است جنس بدنه مناسبی داشته باشند تا دچار زنگ زدگی یا پارگی نشوند. لذا استیل ضد زنگ بهترین جنس برای بدنه این دستگاه‌ها می‌باشد.

پمپ خلاء

مهم‌ترین قسمت یک دستگاه وکیوم و بسته بندی، پمپ خلاء است که هنگام خرید باید از صحت کارکرد و گارانتی آن اطمینان حاصل نمایید.

امکان تزریق گاز

یکی از ویژگی‌های دستگاه‌های وکیوم و بسته بندی امکان تزریق گاز به آن است. برای تزریق گاز در مدل‌های رومیزی، دوکابین یا ایستاده، شما تنها نیاز به کپسول جداگانه گاز دارید. برخی مدل‌های این دستگاه‌ها دارای نشانگر آنالوگ یا دیجیتال برای تنظیم میزان تزریق گاز هستند.