۲۹ بهمن ۱۳۹۶

نکاتی برای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران‌ها

تجهیزات یک رستوران از میز و صندلی و ظرف‌ها تا دستگاه‌های آماده‌سازی و پخت غذاها همچون فرها، چرخ گوشت، دستگاه قهوه ساز، کالباس بر و ... را شامل می‌شود.  در این مقاله نکاتی برای خرید راحت تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی و آماده سازی غذا را با هم مرور می‌کنیم تا با در نظر گرفتن آن‌ها بتوانید در زمان خرید تجهیزات آشپزخانه برای رستورانتان، بهترین تصمیم را بگیرید.

  • تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی ارزان نیستند

فراموش نکنید که تجهیزات آماده سازی غذا و تجهیزات پخت غذا در آشپزخانه‌های صنعتی استفاده می‌شوند، قیمت کمی ندارند. چراکه از آن‌ها برای استفاده‌های معمولی استفاده نمی‌شود بلکه برای کارهای سنگین، شستشو دردمای بسیار بالا و .... مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس قیمت بالای آن‌ها بی دلیل نیست.

  • به سایز تجهیزات آشپزخانه‌تان توجه کنید

یکی از مهم‌ترین نکات در آشپزخانه چیدمان است باید توجه داشته باشید که تجهیزات آماده سازی غذا و تجهیزات پخت در آشپزخانه‌های صنعتی نباید جای زیادی را اشغال کند. یک آشپزخانه صنعتی باید به شکلی چیده شود که بالاترین بهره‌وری را در پخت و سرو غذا داشته باشد پس برای خرید تجهیزات آشپزخانه به سایز آن‌ها توجه کنید.

  • تجهیزات آشپزخانه بهتر است قابل تغییر باشد

در هنگام خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی دقت کنید که وسایل به‌راحتی قابلیت جا‌به‌جایی داشته باشند. وسایل با قابلیت جابه‌جایی به شما این امکان را می‌دهند تا اگر در ساعات شلوغ روز فضای کمی داشتید به راحتی آن را تغییر دهید.

  • تجهیزات مناسب برای رستوران‌های بیرون‌بر

بی شک آماده سازی غذا برای ارسال به بیرون از رستوران نیازمند تجهیزات خاص خود است (همچون تجهیزات بسته بندی و وکیوم) تا غذا با همان کیفیتی که در رستوران سرو می‌شود به دست مشتری برسد. این تجهیزات هزینه جداگانه‌ای دارد، اما این هزینه‌ها ارزش دو برابر شدن سودتان را دارد.