۰۵ بهمن ۱۳۹۶

نکات مهم در خرید اسلایسر

اگر می‌خواهید برای خرید اسلایسر یا کالباس بر (در ایران بیشتر با نام کالباس بر شناخته می‌شود) اقدام کنید باید بدانید که تمامی کالباس برها یکی نیستند. کالباس برها دارای سایزها و قیمت‌های مختلفی هستند. در این مقاله قصد داریم نکاتی را مرور کنیم که در تهیه کالباس بر، به شما کمک خواهد کرد و باید در هنگام خرید به آن‌ها توجه کنید:

  1. سایز اسلایسر یا کالباس بر

اولین معیار انتخاب برای خرید کالباس بر، سایز و اندازه آن است. همانطور که گفته شد کالباس برها دارای سایزهای مختلفی هستند. اگر شما رستوران خیلی کوچکی دارید نیازی به خرید کالباس برهایی که برای رستوران‌های بزرگ طراحی شده‌اند، ندارید. برای انتخاب سایز باید بدانید که چند ساعت در روز و چه چیزهایی را می‌خواهید با کالباس برتان اسلایس کنید.

 

  1. نوع کالباس بر

دومین مرحله، انتخاب نوع  کالباس بر است می‌توان به طور کلی کالباس برها را به سه دسته تقسیم بندی کرد که هر کدام برای کار خاصی طراحی شده‌اند:

 

کالباس برهای سبک

    این کالباس برها روزی ۱ ساعت می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. قابلیت برش سبزیجات و گوشت را هم دارند. اما باید از برش گوشت‌های یخ زده و یا پنیر با کالباس برهای سبک خودداری کرد.

 

کالباس برهای متوسط

   این کالباس برها در حد وسط هستند و برای کسانی که می‌خواهند چند ساعت در روز از کالباس برشان استفاده کنند، گزینه بسیار مناسبی هستند.

این کالباس برها می‌توانند انواع مختلف گوشت را برش دهند، اما برای استفاده‌های سنگین طراحی نشده‌اند و اگر مدت زمان بیشتری از آن چیزی که توصیه شده، مورد استفاده قرار گیرند، آسیب می‌بینند. ۳۰دقیقه برش پنیر برای این کالباس برها پیشنهاد می‌شود.

 

کالباس برهای سنگین

کالباس برهای سنگین بهترین نوع برای رستوران‌های بزرگ هستند. این اسلایسرهای سنگین علاوه بر رستوران‌های بزرگ، در سوپر گوشت‌ها و پروتئینی‌ها هم مورد استفاده قرار می‌گیرند، چراکه می‌توانند همه چیز را ببرند.

 

  1. انواع برش‌های کالباس برها

در گذشته کالباس برها به صورت دستی بودند اما با پیشرفت تکنولوژی کالباس برها هم به جمع وسایلی که با برق کار می‌کنند، پیوستند.

امروز کالباس برهای برقی دو نوع هستند:

کالباس برهای نیمه اتوماتیک

 در این کالباس برها کافی است گوشت یا کالباس‌ها را بین تیغه‌‌های دستگاه بفرستید.

کالباس برهای اتوماتیک

این کالباس برها سریع هستند و نیازی نیست که خودتان هیچ کاری برای برش انجام دهید. این نوع از دستگاه قادر است در هر 60 ثانیه 60 برش را انجام دهد و بی شک برای کسانی مناسب است که سرعت برش برایشان در اولویت است.

در حال حاضر این کالباس برها بیشترین قیمت را بین کالباس برهای دیگر در بازار دارند.

 

  1. ضد زنگ بودن کالباس بر

بی شک همه از اهمیت ضد زنگ بودن تیغه‌های کالباس بر باخبر هستند. پس باید دقت کرد که کالباس بر مورد نظرتان ضد زنگ باشد تا بتوان برای مدت زیاد با آن کار کرد و همه چیز را برید.