۱۹ تیر ۱۳۹۷

چرخ گوشت های قدیمی و مدرن

چرخ گوشت صنعتی تاریخچه بسیار طولانی‌ای دارد، که برای برطرف کردن ضرورت بریدن گوشت و با توجه به نیازهای مختلف مردم برای استفاده از گوشت اختراع شد.

چرخ گوشت های قدیمی

قبل از اینکه چرخ گوشت اختراع شود، مردم روش‌های مختلفی برای ترکیب یا تقسیم گوشت به قطعات کوچک‌تر طراحی کرده بودند، برای مثال برای خرد و ریز کردن گوشت بهگونه‌ای که قابل استفاده باشد، از اشیاء مختلف همچون قاشق و یا چاقوی تیز استفاده می‌کردند.

بعدها همه این روش‌ها با حضور کارل دریس و اختراعش، چرخ گوشت، تغییر یافت. او در سال ۱۷۸۵ در آلمان متولد شد و بسیار انقلابی و درگیر سیاست بود. او که نیاز به نوآوری را درک کرده بود، بسیار مشتاق اختراع کردن شد و توانست دستگاه‌های مختلفی همچون ماشین تحریریه ۲۵ کلیدی، چهارچرخه با پدال و البته چرخ گوشت را اختراع کند.

در دهه ۱۸۰۰ وی اختراع خود را توسعه داد. اولین دستگاه چرخ گوشت خشن‌تر از مدل‌های مدرن امروزی بود، به‌طوریکه از یک صفحه فلزی که دارای چندین سوراخ کوچک بود گوشت‌های چرخ شده بیرون می‌آمدند. با عبور از سوراخ‌های کوچک فلزی، گوشت به‌صورت رشته‌های بلند و نازک خارج می‌شد. اولین چرخ گوشت ها دستی بودند، به این ترتیب که به شخص اجازه می‌داد که گوشت را خیلی ساده‌تر از همیشه و تنها با یک چاقوی خرد کن، چرخ کند.

با گذشت زمان، این چرخ گوشت ها، به نوآوري‌های زیادی رسید كه كاربرد آن را آسان‌تر از قبل می‌کرد و به مردم راهي مطمئن‌تر برای چرخ کردن گوشت به قطعات كوچك‌تر هدیه می‌داد. بعدها، چرخ گوشت ها به برق متصل شدند و گوشت را به طور خودکار چرخ می‌کردند.

چرخ گوشت های مدرن

چرخ گوشت الکتریکی به مردم اجازه می‌داد سریع‌تر، آسان‌تر و دقیق‌تر گوشت را چرخ کنند. این نوآوری همچنین باعث شد تا کار قصاب‌ها بسیار ساده‌تر شود.

امروزه چرخ گوشت به دستگاهی ضروری هم برای کاربردهای خانگی و هم برای کاربردهای صنعتی همچون استفاده در رستوارن‌ها، قصابی‌ها و ... تبدیل شده است. همچنین چرخ گوشت های مدرن دارای چندین ورق فلزی و تیغه هستند که به مردم اجازه می‌دهند تا انتخاب کنند که چه نوع گوشتی و با چه قطر و ضخامتی می‌خواهند.

چرخ گوشت های صنعتی که امروزه در رستوران‌ها و قصابی‌ها استفاده می‌شوند، نوادگان آن دستگاه کارل دریس هستند که به‌طرز قابل توجهی باعث افزایش بازده و راندمان عملکرد آن‌ها شده است. چرخ گوشت صنعتی به سادگی نیاز آشپزان را برای به‌دست آوردن محصول دلخواهشان برآورده می‌کند.