۲۵ مرداد ۱۳۹۷

ویژگی‌های یک چرخ گوشت

چرخ گوشت یکی از پرکاربردترین وسایل آشپزخانه‌های امروزی است که برای خرد کردن و طبخ غذاهای لذیذ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه به دلیل سخت بودن عملی که انجام می‌دهد، از اهمیت بالایی برخوردار است. 

در دنیای امروز به دلیل تعدد سلیقه‌ها و مواد غذایی مورد استفاده آدمی، نیاز است تا گاهی شکل این مواد تغییر داده شود، که به دلیل سخت بودن این کار، انجام آن با دست انرژی بسیار زیادی خواهد برد و در نهایت نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

دستگاه چرخ گوشت توسط بسیاری از شرکت‌ها در سراسر جهان متناسب با نوع استفاده افراد، ساخته می شوند به همین دلیل ماهیت استفاده شما از این دستگاه، از اهمیت بالایی در هنگام خرید برخوردار است.

برخی ویژگی هایی که باید در هنگام خرید مورد توجه قرار داد عبارت است از:

  • قدرت دستگاه
  • حجم ورودی
  • سرعت چرخش تیغه
  • ولتاژ ورودی
  • ابعاد دستگاه

این ویژگی‌ها به سبب محدودیت‌هایی که برای شما در استفاده از آن به‌وجود می‌آورد، اهمیت دارند. به همین دلیل توضیحات مختصری را در این زمینه ارائه می‌دهیم. همانگونه که گفتیم قدرت دستگاه به جهت اینکه ممکن است نوع گوشتی که برای چرخ کردن استفاده می‌کنید به دلایلی سخت باشد مثلا گوشت منجمد باشد و کار شما به گونه ای باشد که فرصت کافی برای باز شدن یخ آن ندارید، پس لازم است دستگاهی را انتخاب کنید که قدرت موتور بالایی در خرد کردن داشته باشد.

در مورد حجم ورودی، معمولا دستگاه‌های خانگی نسبتا حجم پایینی دارند اما گاهی در برخی رستوران‌ها و مراکز لازم است حجمی بالغ بر 10 کیلو در یک زمان وارد دستگاه شود که علاوه بر این، هر چه سرعت چرخش تیغه بالاتر باشد، خرد شدن گوشت بهتر صورت می‌گیرد و گوشتی یکنواخت به شما تحویل می‌دهد.

بسته به محل استفاده دستگاه نیز لازم است محصولی انتخاب کنید که در جابه جایی و استفاده از آن با مشکل رو به رو نگردید.

از نظر ساختاری، چرخ گوشت ها دارای گوناگونی‌های بسیاری هستند، مثلا: برخی دارای بدنه درخشان آلومینیومی هستند و برخی دیگر بدنه پلاستیکی دارند که بر حسب سلیقه می‌توانید انتخاب کنید.

به دلیل استهلاک بالای این دستگاه و به جهت هر چه بهتر بودن کارایی آن لازم است اطلاعات کافی در مورد نحوه نگهداری از آن‌ها را کسب کنید، زیرا در صورت بی‌توجهی ممکن است برخی از قطعات آسیب دیده و باعث بروز مشکل در دستگاه شوند. برخی از این دستگاه‌ها دارای موتور معکوس نیز هستند اما این موتور از اهمیت چندانی برای چرخ کردن برخوردار نیست و کارایی آن اغلب زمانی است که موتور گیر کرده و لازم می‌شود که از آن استفاده شود.

به طور کلی بهتر است در زمان انتخاب چرخ گوشت به ابعاد ، قدرت موتور، کم صدا بودن و سرعت چرخش تیغه بسیار توجه کنید و در هنگام استفاده نیز پس از مدتی کار با دستگاه چند دقیقه به آن استراحت داده تا از کاهش کارکرد آن به دلیل داغ شدن برخی قطعات مانند زغال موتور، جلوگیری شود .