۱۴ مهر ۱۳۹۷

همبرگر ساز

امروزه در بسیاری از آشپزخانه های صنعتی و خانه ها، افراد تمایل دارند تا مواد غذایی خود را مطابق با میل و سلیقه خود تولید کنند مثلا بسیاری از افراد سوسیس و کالباس خانگی درست می‌کنند. امروزه در صنعت آشپزخانه کمتر کاری وجود دارد که نتوان به وسیله ابزار مکانیکی و تجهیزات آشپزخانه صنعتی انجام داد که درست کردن همبرگر نیز از این حیطه جدا نیست.

همبرگر ساز ها در ابعاد و ساختار های متفاوتی وجود دارند که نوع کاربرد و استفاده ما تعیین‌کننده ویژگی‌های خرید یک محصول خوب است. انتخاب یک همبرگر ساز باید با دقت صورت گیرد زیرا برای بدست آوردن یک همبرگر خوش قیافه و خوش مزه لازم است دستگاه شما دارای ظرافت کافی در طراحی و مخزن داشته باشد. در هنگام خرید همبرگرساز دقت داشته باشید که همبرگرساز شما دارای لبه‌های تیز و برنده نباشد این ویژگی هم از نظر ایمنی از شما مراقبت می‌کند هم از نظر شکل همبرگر، بهترین صورت را به آن می‌دهد.

برای خرید محصولی خوب نیاز است تا برخی موارد که در پایین ذکر می‌شود را مورد توجه قرار دهید. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به جنس بدنه، که به زیبایی آشپزخانه صنعتی و یا خانگی شما کمک می‌کند اشاره کرد، پیشنهاد می‌شود از محصولات رنگ روشن استقبال کرده تا در صورت آلودگی آن بتوانید به‌راحتی آن را تمیز کنید.

  • کم لرزش بودن: یکی از ویژگی های اساسی در انتخاب تجهیزات آشپزخانه صنعتی و خانگی کم صدا بودن و کم لرزش بودن این تجهیزات است که به عنوان معیاری بسیار مهم در تهیه این محصولات مورد توجه قرار می‌گیرد.
  • برقی و یا دستی: امروزه بسیاری از دستگاه‌ها به صورت الکتریکی کار می‌کنند اما هنوز هستند افرادی که به دنبال محصولات دستی باشند که همبرگر ساز ها نیز اغلب به دو صورت دستی یا اتو.ماتیک موجود هستند.
  • ابعاد محصول: اگر قصد استفاده از این محصول را در یک آشپزخانه صنعتی دارید احتمالا با محدودیت مکانی رو به رو نیستید اما اغلب مشتریان خانگی به دنبال محصولی با ابعاد کوچک و قابل حمل هستند که معمولا از نظر طراحی نیز دارای ظرافت بسیاری می‌باشند.
  • نظافت سریع و راحت: بسیاری از آشپزها پس از طبخ غذای خود از پیچیدگی نظافت تجهیزات گلایه می‌کنند به همین دلیل انتخاب دستگاهی که از نظر نظافت و باز و بسته کردن آسان باشد بسیار اهمیت دارد.

نکته آخر مراقبت از دستگاه است که نیازمند توجه و نظافت است تا از خشک شدن و رسوب کردن مواد همبرگر در آن جلوگیری شود. در صورتی که نوع استفاده شما، به عنوان تجهیزات آشپزخانه صنعتی است و استفاده زیادی از همبرگر ساز دارید، بهتر است به سراغ مدل‌های چند قالبی رفته تا سرعت طبخ خود را بالا برده و مشتریان خود را راضی نگه دارید و اگر از آن دسته افرادی هستید که به زیبایی محیط آشپزخانه خود اهمیت می‌دهید لازم است نکاتی را که در بالا ذکر شد را رعایت کنید و در طبخ مواد غذایی از محصولات کاربردی و با کیفیت بالا استفاده کنید تا بتوانید لذت یک آشپزی خوب را تجربه کرده و نسبت به آن با انگیزه‌تر شوید.