۲۶ اسفند ۱۳۹۶

راهنمای خرید پنینی گریل

اگر می‌خواهید در منوی خود قسمتی برای ساندویچ‌ها و پنیرهای کبابی داشته باشید، اما برای تجهیزات پخت آن کمی مردد هستید، ساده‌ترین و سریع‌ترین راه، خرید یک دستگاه پنینی گریل است. اما خوب است بدانید پنینی گریل‌ها انواع مختلفی دارند که در متریال، کاربرد و میزان استفاده با هم متفاوت هستند. در این مقاله قصد معرفی متریال‌ها و کاربردهای پنینی گریل را داریم.

 کاربرد و میزان استفاده

پنینی گریل‌ها از لحاظ میزان استفاده به دو قسمت تقسیم می‌شوند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، اما اگر می‌خواهید بدانید که کدام نوع از این پنینی گریل‌ها مناسب کار شما هستند، با سه سوال ساده می‌توانید جواب را پیدا کنید:

  • پنینی گریل مورد نظر ما در کجا استفاده خواهد شد؟

باید در ابتدا بدانید که قرار است پنینی گریل شما در کجا استفاده شود؟ در آشپزخانه و یا بیرون آشپزخانه. البته استفاده پنینی گریل در بیرون آشپزخانه بیشتر برای هتل‌ها و رستوران‌های سلف سرویس کاربرد دارد و اگر شما صاحب یک کافه و یا فست فود هستید، از پنینی گریل‌تان در آشپزخانه استفاده می‌کنید.

  • چه مقدار از پنینی گریل استفاده می‌کنید؟

مهم است که بدانید روزانه ده‌ها بار از آن استفاده می‌کنید و یا پنینی گریل‌تان تنها چندبار در روز استفاده می‌شود.

  • چه چیزی با پنینی گریل درست می‌کنید؟

همانطور که می‌دانید مواد غذایی مختلفی را می‌توان با استفاده از پنینی گریل کباب کرد، از سبزیجات تا پنیر و ساندویچ یا حتی گوشت. اما اینکه شما می‌خواهید برای چه مواد غذایی از آن استفاده کنید در انتخاب نوع پنینی گریل بسیار مهم است.

 

انواع پنینی گریل از لحاظ کارکرد

پنینی گریل کاربرد متوسط

اگر صاحب یک کافه کوچک هستید یا یک ساندویچ فروشی کوچکی دارید و قرار است چندبار در روز از پنینی گریل استفاده کنید، پنینی گریل‌هایی با کاربرد متوسط مناسب کار شما هستند.

پنینی گریل با کاربرد سنگین

اگر رستوران بزرگی دارید و قرار است هر روز و به صورت مداوم ازپنینی گریل استفاده کنید و یا رستوران سلف سرویس دارید و قرار است پنینی گریل را برای استفاده مشتریانتان روی میز بگذارید و یا حتی می‌خواهید از پنینی گریل برای گریل کردن همه چیز استفاده کنید، پنینی گریل با کاربرد سنگین بهترین انتخاب برای شماست.

 

انواع پنینی گریل از لحاظ متریال و جنس

پنینی گریل‌ها از نظر جنسه صفحه هم دارای تفاوت‌هایی هستند که این تفاوت‌ها در کاربرد آن‌ها تغییر ایجاد خواهد کرد.

آلومینیوم :

مزایا: زود داغ می‌شود، قیمت کمتری دارد، بالاترین سرعت انتقال گرما را دارد.

معایب: به سرعت گرما را از دست می‌دهد، به روغن نیاز دارد.

  چدن:

مزایا: گرما را به خوبی حفظ می‌کند.

معایب: قیمت بالایی دارد، زمان زیادی طول می‌کشد تا داغ شود.

تفلون:

مزایا: به سادگی تمیز می‌شود.

معایب: نسبت به بقیه متریال‌ها زودتر آسیب می‌بیند.

 

با خواندن این مقاله مزیت‌ها و معایب متریال‌‌های مختلف پنینی گریل را می‌دانید و انواع آن را از لحاظ کاربرد می‌شناسید، تنها کافیست توقعات خود از پنینی گریل را بدانید تا بهترین خرید را داشته باشید.