۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

تجهیزات موردنیاز کافی شاپ

تا امروز درباره تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی رستوران‌ها صحبت کرده‌ایم، امروز قصد داریم در این مقاله به تفکیک از تجهیزات اصلی مورد نیاز در کافی شاپ‌ها صحبت کنیم.
اگر فکر می‌کنید برای کافی شاپ خود جای مناسبی را انتخاب کرده‌اید، هویت بصری خوبی دارید و از دکوراسیون خوبی استفاده کرده‌اید اما در انتخاب تجهیزات آشپزخانه خود شک دارید و نمی دانید دقیقا به چه وسایلی نیاز دارید؟ کدام وسایل ضروری و کدام وسایل غیر ضروری هستند؟ و ... با چند دقیقه مطالعه این متن می‌توانید به سوال های خود پاسخ دهید.

 

به چه تجهیزاتی در کافی شاپ نیاز داریم؟

در کافی شاپ‌ها تجهیزات به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند: دسته اول تجهیزات صنعتی و بزرگ که شامل بلندر، دستگاه اسپرسو و ... می‌شوند و دسته دیگر تجهیزات کوچک آشپزخانه مانند لیوان، ظروف سرو غدا و ... هستند. اما تجهیزات صنعتی آشپزخانه کافی شاپ‌ها دقیقا شامل چیست؟

 

دستگاه اسپرسو

اولین قدم و اصلی ترین قدم در آغاز یک کافی شاپ، خرید دانه‌های قهوه است که نشان دهنده هویت کافه شما و کیفیت منویی است که به مشتری ارائه می‌دهید. اما قدم بعدی در خرید تجهیزات کافی شاپ، خرید دستگاه اسپرسو مناسب است که بتواند به خوبی از عهده طبخ قهوه شما برآید و آن را با بهترین کیفیت آماده‌سازی کند. فراموش نکنید که دستگاه اسپرسو و قهوه نیمی از منوی شما را می‌سازند، پس در انتخاب آن بسیار دقت کنید.

 

گراندر یا آسیاب قهوه

خرد کردن یا گراند کردن قهوه دقیقا قبل از آماده‌سازی می‌تواند بهترین مزه ممکن را در نوشیدنی شما ایجاد کند. در صورتی که خردکردن حتی ده دقیقه قبل از آماده‌سازی می‌تواند نتیجه عکس دهد و به کلی طعمه قهوه را تغییر دهد، پس بسیار مهم است که دقیقا همان لحظه قهوه خود را گراند یا آسیاب کنید.

 

بلندر یا خردکن

اگر قصد دارید که در کافی شاپ خود نوشیدنی‌های سرد نیز سرو کنید، از آبمیوه‌های مختلف گرفته تا میکس میوه‌ها، با وسیله‌ای به نام بلندر یا خردکن سروکار خواهید داشت. بسیار مهم است که خردکن یا مخلوط کن انتخابی شما از سرعت و بازدهی کافی برخوردار باشد تا در طول روز بتوانید چندین ساعت با آن کار کنید و با مشکلی مواجه نشوید.

 

یخچال صنعتی

باید بدانید که یخچال صنعتی تفاوت زیادی با یخچال‌های معمولی که در آشپزخانه خانه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارد. یخچال‌ها وظیفه دارند که مواد اولیه را تازه و سالم نگه دارند. یخچال‌ها به عنوان یکی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی، طوری طراحی شده‌اند که بتوان به دفعات آن‌ها را باز و بسته کرد، به طوری که هیچ یک از مواد اولیه دچار مشکلی نشوند. این یخچال‌ها گردش هوای سرد را طوری انجام می‌دهند که با بارها باز و بسته شدن دمای خود را از دست ندهند و مواد اولیه کماکان در بهترین حالت خود باشند.

 

ماشین ظرفشویی

اگر می‌خواهید هیچوقت نگران ظرف‌های کثیف نباشید و در عین حال از تمیزی ظرف‌های شسته شده مطمئن باشید، به یک ماشین ظرفشویی نیاز دارید. ماشین‌های ظرفشویی سرعت، دقت و تمیزی را در کنار هم دارند و بی‌شک برای یک کافه با حجم کاری بالا ضروریست.

 

یخ ساز و یخ خردکن

شما بارها در روز به یخ برای درست کردن نوشیدنی‌های مختلف نیاز دارید، یخچال‌های صنعتی یخ ساز ندارند و اگر بخواهید خودتان یخ درست کنید امکان دارد در هر زمان با نبود یخ کافی مواجه شوید. یخ سازها سریع هستند و می‌توانند پاسخگوی هر مقدار یخ مورد نیاز شما در روز باشند.