۰۴ تیر ۱۳۹۷

تجهیزات یک آشپزخانه صنعتی شامل چه چیزهایی می‌شود؟

اولین کمکی که برای آسان کردن و کیفیت بخشیدن به آشپزی صنعتی می‌توان انجام داد، انتخاب تجهیزات آشپزخانه صنعتی مناسب است. برای اینکه بتوانید یک غذای با کیفیت درست کنید، بجز مواد اولیه با کیفیت، باید از کیفیت تجهیزات آشپزخانه اطمینان حاصل کنید. تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید با دقت فراوان انتخاب شوند. استفاده از این نوع تجهیزات باید به بالا رفتن سرعت پخت و پز کمک کند، در نتیجه اگر شما صاحب یک رستوران و یا کترینگ هستید، توصیه می‌شود تا با خرید دقیق تجهیزات آشپزخانه صنعتی، از کیفیت بالای غذا و بیشتر شدن مشتریانتان لذت ببرید.

این تجهیزات می‌تواند شامل وسایل گوناگونی باشد از قبیل:

برای درک بهتر و بیشتر اهمیت کیفیت تجهیزات آشپزخانه صنعتی در محصول نهایی، به ذکر چند مورد از موارد بالا می‌پردازیم.

تجهیزات پخت غذا:

این تجهیزات که به طور مستقیم در پخت غذا دخیل هستند، مانند اجاق‌های چند شعله، گریل، فرهای مختلف، کباب پز، آرام پز، ساندویچ‌ساز، صفحات پخت و ...
این تجهیزات بیشترین تاثیر را بر روی کیفیت محصول نهایی‌تان دارند زیرا طعم و مزه اصلی را می‌توانند به نفع یا به ضرر شما تغییر دهند.

دستگاه‌های پخت و آماده سازی غذا:

تجهیزات دستگاهی به شما کمک می‌کنند تا بجای کارهای دستی، کارها با استفاده از دستگاه‌‌هایی مانند خلال کن، پوست کن سیب زمینی، همزن، سبزی خرد کن و ... انجام گیرند. این تجهیزات باعث بیشتر شدن سرعت و دقت کار می‌شوند.

تجهیزات کافی شاپ:

این نوع تجهیزات نیز به شدت در سرعت و کیفیت خدماتی که به مشتری تحویل می‌دهید، تاثیر دارند. فرض کنید یک سفارش قهوه موکا دارید ولی دستگاه قهوه‌سازتان کند کار می‌کند، قطعا این موضوع بر روی مشتریتان تاثیر منفی می‌گذارد. پس هنگام انتخاب وسایل به طول عمر آن‌ها و هم چنین میزان احتمال خراب شدن آن‌ها دقت کنید و همیشه کیفیت را در انتخاب تجهیزات آشپزخانه صنعتی در اولویت قرار دهید.

تجهیزات سرو غذا:

اولین چیزی که یک مشتری را می‌تواند جلب یا دفع کند ظاهر یک غذاست. اگر یک غذا ظاهر خوبی نداشته باشد در نگاه اول تاثیر منفی روی مشتری می‌گذارد و شاید همین دید منفی باعث شود طعم خوب غذا را اصلا متوجه نشود. بنابراین حتما از بوفه، دیسپلی گرم، کانتر سرو غذا و ... بهره ببرید تا بتوانید در نگاه اول نظر مشتری را جلب کنید.

اما آیا برای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی دانستن اینکه چه مواردی را باید خرید، کافی است؟! در خرید این تجهیزات باید به چه نکته هایی بیشتر توجه کنیم؟؟

هنگام تهیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی حتما به ۴ مورد زیر دقت کنید:

 سرعت تجهیزات
طول عمر تجهیزات
ضمانت نامه تجهیزات
کیفیت ظاهری تجهیزات

اکنون با آشنایی مختصر نسبت به برخی تجهیزات مهم آشپزخانه‌های صنعتی، تشریح کاربرد و دلیل اهمیت هر یک، می‌توانید به طور ملموس حس کنید که چقدر انتخاب یک سری تجهیزات آشپزخانه صنعتی می‌تواند تاثیرگذار و مهم باشد. می‌توانید با دقت به سرعت، طول عمر، ضمانت و کیفیت این تجهیزات بهترین‌ها را برای آشپزخانه خود برگزینید.