۲۰ آبان ۱۳۹۷

انتخاب خردکن مناسب

همواره برای تهیه یک غذای خوشمزه و خوش رنگ و لعاب لازم است مواد غذایی به خوبی خرد شده و به صورت یک دست و یک نواخت مورد استفاده قرار گیرد. این وظیفه را خردکن ها بر عهده دارند و در اکثر آشپزخانه های صنعتی نیز وجود دارند و یکی از ملزومات در تجهیزات آشپزخانه صنعتی محسوب می‌شوند. در این میان مدل‌های متفاوتی از این دستگاه‌ها وجود دارد که متناسب با نیاز شما می‌توانید نسبت به تهیه آن‌ها اقدام کنید.

دستگاه‌های خردکن یکی از ساده‌ترین دستگاه‌های آشپزی هستند که در اغلب منازل وجود داشته و به دلیل آسان کردن عمل خرد کردن مواد غذایی مختلف، محبوبیت بالایی دارند. اما بسیاری از افراد بدون توجه به نیاز خود اقدام به خرید نمونه‌هایی می‌کنند که متناسب با نوع استفاده آن‌ها نیست و هزینه‌ای بالایی را به آن‌ها تحمیل می‌کند. اما این ویژگی‌ها چیست؟

دستگاه خردکن نیز مانند سایر تجهیزات آشپزخانه صنعتی دارای مدل برقی و دستی است که در ابعاد گوناگون و حجم متفاوت وجود دارد. جنس بدنه و رنگ بندی این محصول نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین سادگی در باز و بسته کردن این محصول نیز اهمیت دارد، حال این موارد را با هم بررسی می‌کنیم.

از نظر نوع کارکرد این دستگاه‌ها در دو نوع برقی و دستی در بازار عرضه می‌شوند که بنا به نوع استفاده، لازم است مدل دلخواه را انتخاب کنید که در صورتی که اهل مسافرت و تفریح هستید پیشنهاد می‌شود مدل‌های دستی را انتخاب کنید.

استقبال افراد از دستگاه‌های با مخزن بزرگتر بیشتر است، چون خردکن های با مخزن بزرگ کمتر نیاز به باز و بسته کردن دارند و حجم بیشتری از مواد را در خود جای می‌دهند. با این حال برخی افراد نیز به دلیل کم بودن فضای استفاده خود نیاز دارند تا دستگاهی کوچکتر تهیه کنند.

اغلب این دستگاه‌ها دارای بدنه استیل هستند که ضد زنگ بوده و کثیفی را نشان می‌دهند، پس سعی کنید از مدل‌های رنگ روشن‌تر استفاده کنید.

همچنین تیغه‌های خردکن باید پس از شستشو به خوبی خشک شده تا تیزی خود را از دست ندهند و بتوانند به‌خوبی مواد را خرد کند.

یکی دیگر از موارد مهم، کم صدا بودن و مصرف کم این دستگاه است که لازم است به سراغ مدل‌هایی با این ویژگی‌ها باشید تا در هنگام استفاده با صدای بلند، کلافه‌تان نکند.

سادگی باز و بسته کردن این محصول نیز به شما این امکان را می‌دهد تا به سادگی خردکن را باز کرده و نظافت کنید تا از زنگ زدگی و رسوب آلودگی در دستگاه جلوگیری شود.

پس اگر به دنبال یکی از پرکاربردترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی و خانگی هستید، لازم است با توجه به موارد فوق اقدام به خرید دستگاه خردکن کنید. همچنین فراموش نکنید دستگاه انتخابی شما از قدرت بالایی برخوردار باشد تا با خیال راحت از آن استفاده کنید.