۱۰ آبان ۱۳۹۷

خرید آرام پز

اگر شما یک آشپز خوش‌سلیقه و باحوصله هستید و اهمیت بسیاری برای غذای خود قائلید و می‌خواهید همیشه بهترین غذا و دست‌پخت را داشته باشید و مورد تعریف دیگران قرار بگیرید، حتما تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

در عصر امروز که مزیت‌های کالاها و اجناس بر اساس سرعت، قدرت، زیبایی دسته‌بندی می‌شود و به عبارتی عصر سرعت نام گرفته است، شاید صحبت در مورد دستگاه‌های آرام پز برای شما کمی عجیب باشد، اما باید بدانید که این دستگاه یکی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی و یا خانگی است و وجود چنین دستگاهی در یک رستوران از ملزومات است.

تفاوتی که آشپزخانه های امروزی نسبت به آشپزخانه های دیروزی دارد، استفاده از دستگاه‌های به اصطلاح فست فودی به جای دیگ‌های قدیمی و سفالی است اما لازم است توجه داشته باشید که انتخاب بین این دو نوع سلیقه آشپزی هم به دلیل زمان و هم به دلیل هزینه کاملا شخصی و بسته به نیاز های موجود است.

شرکت‌های سازنده تجهیزات آشپزخانه صنعتی و خانگی برای خالی نبودن این نوع دست پخت های سنتی، اقدام به ساخت دستگاه‌های آرام پز صنعتی و مدرن کرده‌اند تا حق انتخاب را برای طرفداران این سبک باز بگذارند.

آرام پز ها از نظر ساختاری بسیار متعدد هستند و این امر انتخاب را برای شما سخت می‌کند اما برخی از ویژگی‌های اساسی وجود دارد که شما باید در انتخاب آن دقت کنید. برای مثال مصرف انرژی آرام پز ها بسیار پایین است که این ویژگی بر طرفداران آن افزوده است اما در هنگام خرید باید متناسب با حجم غذایی که می‌خواهید آماده کنید، دستگاه موردنظر خود را انتخاب کنید، چون به دلیل محدود بودن حرارت‌دهی این دستگاه‌ها در صورتی که مخزن بسیار بزرگ باشد، امکان نرسیدن حرارت به صورت یکسان به تمامی نقاط وجود دارد و ممکن است در اصطلاح غذای شما مغزپخت نشود . اما اگر شما نیازمند مخزنی مثلا 4 لیتری هستید و باید آن را کاملا پر کنید لازم است مخزن بزرگتری انتخاب کنید چون این دستگاه ها همواره نیازمند فضایی خالی است تا با بخار آب غذا، عمل پخته شدن را بهتر و باکیفیت‌تر صورت دهد.

باید توجه کرد که این دستگاه‌ها حرارت بسیار پایینی تولید می‌کنند و به این دلیل باید از برداشتن درب آن‌ها برای چک کردن غذا جلوگیری کرد و اگر در این امر حساس هستید بهتر است از آرام پزهای دارای درب شیشه‌ای استفاده کنید تا بتوانید در هر لحظه رنگ و شاکله دست پخت خود را نظاره‌گر باشید.
شاید دلیل پرطرفدار بودن آرام پز ها و سایر روش‌های پخت و پز قدیمی به عنوان بخشی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی و سنتی این باشد که دستگاه آرام پز غذای شما را بسیار خوشمزه‌تر و به اصطلاح جا افتاده‌تر می‌کند. همچنین به وسیله این دستگاه می‌توانید بسیاری از مواد غذایی که سفت و سخت هستند را به‌راحتی نرم کرده و مورد استفاده قرار دهید.