۲۴ خرداد ۱۳۹۷

نکاتی برای استفاده از غذاساز صنعتی

از مهم‌ترین تجهیزات یک آشپزخانه‌ی صنعتی داشتن غذاساز صنعتی است. این وسیله قابلیت استفاده‌ی فراوانی دارد و برای هر آنچه که نیاز به هم زدن، مخلوط کردن و له شدن دارد، می‌توان از آن استفاده کرد. 

یک غذاساز ‌خوب و باکیفیت می‌تواند مادم العمر برای شما کار کند، حتی بدون هیچ مراقبت، تعمیر یا نگهداری خاصی. با این‌حال هر چیزی نیاز به نگهداری و مراقبت دارد مخصوصاً برای استفاده به عنوان یکی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی، باید هر از چند گاهی به آن‌ها رسیدگی کرد.

در این قسمت نکاتی که باعث می‌شود طول عمر یک غذاساز صنعتی بیشتر شود را ذکر خواهیم کرد:

اولین قدم اطمینان از امنیت دستگاه است. گاهی اوقات مردم به دلیل عدم رعایت کافی، دچار مشکلاتی خواهند شد. این مورد به ویژه در مورد برق دستگاه بسیار اهمیت پیدا می‌کند. اتفاق هرلحظه ممکن است رخ دهد، اگر نمی‌خواهید شوکه شوید و اوضاع کار در دستانتان باشد، حتما از ایمنی دستگاه اطمینان حاصل کنید.

از دیگر اقدامات لازم جهت طول عمر تجهیزات آشپزخانه صنعتی، تمیز کردن دستگاه بعد از هربار استفاده است. اما برای پاک کردن تجهیزات صنعتی و مخصوصاً غذاسازها، بهتر است از آب استفاده نکنید. می‌توان از یک پارچه‌ی مرطوب برای پاک کردن استفاده کرد. می‌توانید برای تمیزکاری دقیق و عمیق تجهیزات آشپزخانه خود از یک پیچ گوشتی، یک چوب‌پنبه تمیز، مسواک و یا برس تمیز و همچنین یک ظرف آب و صابون استفاده کنید تمام قطعات فلزی را با ظرافت تمیز کنید. به قسمت‌های دندانه‌دار توجه کنید چراکه در تمیزکاری‌های روزانه اغلب نادیده گرفته می‌شوند. می‌توانید از برس تمیز یا قلم‌مو برای پاک کردن یا جمع‌آوری ضایعات به‌جامانده استفاده کرد.

تمامی تجهیزات آشپزخانه صنعتی نیاز به روان کننده‌ی مخصوص به خود را دارند. برای تسهیل در کار باید تجهیزات خود را گاه‌به‌گاه روغن‌کاری کرد. این عمل باعث از بین بردن ضایعات مواد غذایی باقی‌مانده و تمیز کردن فضا می‌شود. قسمت‌های دندانه‌دار تجهیزات صنعتی ممکن است در بعضی مواقع جیرجیر کنند، پس بهتر است هر ازچندگاهی قطعات را بیرون آورده و با آن‌ها را با استفاده از روغن‌های مخصوص، روان کنیم.

برای بهبود عملکرد تجهیزات آشپزخانه صنعتی و افزایش طول عمر آن‌ها، لازم است اقدامات گفته‌شده را انجام دهید تا در روند کار خلل یا مشکلی ایجاد نشود. جهت اطمینان بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر هر دستگاه بهتر است دستورالعمل هر دستگاه مطالعه شود و اصول مناسب با آن اجرا گردد.