۲۵ تیر ۱۳۹۷

استفاده از اسلایسرهای دستی و اتوماتیک

دستگاه اسلایسر از جمله تجهیزات بریدن و قطعه قطعه کردن مواد غذایی و از تجهیزات پر استفاده در رستوران‌ها، فست فودها، کترینگ‌ها، سوپر پروتئین‌ها و فروشگاه‌هایی است که اقدام به توزیع مواد پروتئینی همچون کالباس و ژامبون می‌نمایند. 

اسلایسرها خود به دسته‌های مختلفی از جمله فروشگاهی، خانگی و صنعتی تقسیم می‌شوند که کارایی هر کدام، به حجم فعالیت آن‌ها بستگی دارد. اسلایسرها یا همان کالباس بر ها تجهیزاتی هستند که قطعات کالباس و یا سایر مواد غذایی همچون گوشت منجمد، میوه ها یا حتی نان را به اندازه و حجم مساوی برش می‌دهند.

امروزه استفاده از کالباس بر ها در تمامی فروشگاه‌ها رواج دارد چرا که مشتریان را در انتخاب حجم و سایز برش ها آزاد می گذارد و ضروری است که برای وفادار نگه داشتن مشتریان خواسته‌های آنان را برآوده سازیم. در ضمن استفاده از این تجهیزات نوین باعث سهولت کار و افزایش سرعت در کار آماده سازی غذا و پاسخگویی به درخواست‌های مشتری می‌گردد.

علاوه بر کالباس بر، اسلایسر سبزی و محصولات کشاوزی نیز درون آشپزخانه‌ها وجود دارد. نقش کالباس بر ها بیشتر در آشپزخانه‌های صنعتی به چشم می‌آید زیرا با حجم بالای فعالیت و سفارش روبرو هستند و باید به سرعت پاسخگوی متقاضیان خود باشند. بیشتر افراد از کالباس بر ها انتظار دارند علاوه بر کالباس بتوانند گوشت را نیز برش بزنند و این موضوع در کالباس برهای خانگی به علت ضعیف بودن تیغه امکان پذیر نمی باشد. کالباس بر صنعتی نسبت به محصولات خانگی علاوه بر مواد پروتئینی می‌توانند فراورده های گوشتی را نیز برش بزنند زیرا دارای تیغه های مستحکم تری هستند و طول عمر بالاتری دارند.

نکاتی راجع به استفاده از کالباس برهای دستی و اتوماتیک

کالباس بر ها به دو صورت کلی اسلایسر دستی و اسلایسر اتوماتیک تولید می‌شوند و از نظر کارایی شبیه به هم هستند.

  • ساختار اسلایسر کالباس به گونه ای است که باید قطعه کالباس یا ژامبون مورد نظر را با دست به سمت تیغه ها حرکت داد تا با برخورد تیغه ها جدا گردند بنابراین باید با فشار یکنواخت کالباس را به سمت تیغه ها هل دهیم.
  • اگر قصد بسته بندی کالباس ها را دارید و یا اینکه تعداد اسلایس ها زیاد است نسبت به خرید کالباس بر اتوماتیک اقدام کنید در غیر این صورت کالباس بر دستی برای کار شما کافی می باشد.
  • در کالباس بر دستی به علت خسته شدن دست ها بعد از مدت معینی احتمال اینکه اسلایس ها کیفیت و کمیت خود را از نظر اندازه و حجم از دست دهند وجود دارد بنابراین نیاز است در حین کار لحظاتی به عضلات دست خود استراحت داده و سپس عملیات را ادامه دهید.
  • اسلایسر اتوماتیک تمام مراحل برش را به صورت خودکار انجام می‌دهد و از نظر خطرات احتمالی برای دستان کاملا ایمن است و همچنین به دلیل اینکه عامل انسانی در آن نقشی ندارد از نظر بهداشتی نیز کاملا استاندارد می باشد.