۱۰ تیر ۱۳۹۷

نکاتی برای استفاده از کالباس بر

کالباس برها دستگاه‌هایی بسیار کاربردی هستند که برای آماده سازی بسیاری از غذاها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. از ساندویچ‌های کالباس و ژامبون گرفته تا استیک‌های مخصوص را می‌توان با این دستگاه به‌راحتی آماده کرد.

زمانی که از دستگاه کالباس بر صحبت می‌کنیم، دستگاه بزرگی در ذهنمان پدیدار می‌شود که فقط می‌توان از آن به عنوان تجهیزات آشپزخانه صنعتی در رستوران‌ها و فروشگاه‌های بزرگ استفاده کرد. اما در واقع تعداد زیادی از مدل‌های این دستگاه برای استفاده خانگی نیز مناسب هستند، حتی بعضی از آن‌ها به قدری کوچک هستند که می‌توان آن‌ها را به‌راحتی روی کابینت آشپزخانه قرار داد و از آن‌ها به‌راحتی استفاده کرد.

نکات کاربردی برای استفاده از کالباس بر

به غیر از سایز دستگاه، موارد بسیار دیگری در مورد کالباس بر وجود دارد که هر شخص قبل از استفاده از آن، باید آن‌ها را بداند.

از دستگاه کالباس بر برای برش استخوان استفاده نکنید. اهمیت زیادی دارد که مواد غذایی را که می خواهید با کالباس بر برش دهید استخوان و یا سفتی در خود نداشته باشد، وگرنه ممکن است در هنگام برش به تیغ دستگاه آسیب جدی وارد شود.

غذای کاملا یخ زده را برش ندهید. از جمله مواد غذایی که نباید آن‌ها را با کالباس بر برش دهید، گوشت، سبزی، میوه و ماهی است که به صورت کامل منجمد شده است. بهترین موقع برای برش مواد غذایی زمانی است که این مواد غذایی تا حدی آب شده باشند، البته نه طوری که کاملا یخ آن‌ها باز شده باشد، چون ممکن است در صورت شل شدن بیش از حد بافت گوشت آن ها به درستی برش نخورند.

سعی کنید در هنگام تمیز کردن دستگاه به آن صدمه‌ای وارد نکنید. بهتر است بعد از هر بار استفاده از دستگاه، آن را تمیز کنید. این موضوع یکی از بخش‌های مهم برای نگهداری طولانی مدت کالباس بر است. هر چه شما دستگاهتان را تمیز و مرتب نگه دارید عمر طولانی‌تر و مفیدتری خواهد داشت. از آنجایی که کالباس برها طراحی‌های متفاوتی دارند، حتما برای تمیز کردن آن‌ها طبق دفترچه راهنما عمل کنید. البته جدای اینکه از چه مدل دستگاهی استفاده می‌کنید، حتما قبل از تمیز کردن آن، دستگاه را کاملا از برق جدا سازید.

کالباس بر را در ماشین ظرفشویی نشویید. هیچ قسمتی از دستگاه کالباس بر خود را درون ماشین ظرفشویی نشویید. مواد شوینده قوی برای قطعات دستگاه مناسب نیستند. در عوض برای شست و شو می‌توانید از آب گرم و مایع استفاده کنید، در نظر داشته باشید که بهتر است برای شست و شوی دستگاه عجله نکنید تا در حین شست و شو تمام قسمت های دستگاه به خوبی شسته و تمیز شوند. همچنین بعد از شست و شو و قبل از نصب دوباره قطعات، مطمئن شوید که تمامی قطعه‌ها کاملا خشک شده باشند و از نصب قطعات در حالی که هنوز خیس هستند به شدت خودداری کنید.

مواد غذایی که دارای دانه هستند را برش ندهید. البته برای گوجه مشکلی نیست، دانه‌های میوه‌های دیگر مانند هلو، آووکادو، سیب و امثال آن ها می توانند آسیب های جدی به دستگاه شما وارد کنند.

اگر خواستید نان و یا یک تکه استیک را برش دهید، ولی مواد غذایی مورد نظر شما روی کشوی کالباس بر جا نمی‌شد، می‌توانید ابتدا آن‌ها را به تکه‌هایی کوچک‌تر تقسیم کنید تا بهتر روی کالباس بر جای گرفته و در نتیجه بهتر برش بخورند.