۰۳ مرداد ۱۳۹۷

راهنمای خرید چرخ گوشت صنعتی

از دیرباز تا به حال یکی از نیازهای اصلی انسان‌ها غذا و نحوه تامین آن با بهترین کیفیت ممکن بوده است. افراد نیاز غذایی خود را از طریق بخش کشاورزی، گیاهان و همچنین استفاده از گوشت حیوانات اهلی رفع می‌کنند. امروزه در کشور ما ماده غذایی برنج در کنار گوشت، اصلی‌ترین غذاهای مصرفی مردم هستند و استفاده از گوشت در شکل‌های مختلف به‌ویژه گوشت چرخ کرده، نیاز به تجهیزاتی که این امر را راحت کنند،ایجاد کرده است که به‌دنبال این نیاز، تجهیزاتی مانند چرخ گوشت‌ها اختر اع و تولید شدند. 

برای داشتن گوشت چرخکرده در حجم زیاد و مصارف صنعتی، نیازمند چرخ گوشت صنعتی هستیم. همانطور که از نام چرخ گوشت صنعتی پیداست قابلیت خرد کردن و شکل‌دهی گوشت به ریزترین حالت ممکن را دارد و با توجه به نوع تیغه استفاده شده در خروجی آن می‌توان گوشت را در اشکال و اندازه‌های مختلف چرخ کرد. علت ساخت چنین دستگاهی نیاز به خرد کردن گوشت در مقیاس بالا بوده است، بنابراین این دستگاه در مصارف خانگی و فروشگاهی کوچک کاربرد ندارد.

چرخ گوشت صنعتی موتوری بسیار قدرتمندتر از چرخ گوشت های معمولی دارد و وجود چرخ دنده‌های بزرگتر باعث افزایش قدرت این دستگاه گشته است، بنابراین نیاز است هنگام کار با این نوع دستگاه موارد ایمنی که قبلا در مورد آن در مقاله نکات ایمنی استفاده از چرخ گوشت صحبت کردیم، با دقت بررسی و رعایت گردد. چرخ گوشت صنعتی قادر است در مدت زمان کمی، مقادیر فراوانی از گوشت را چرخ کنند، همچنین این چرخ گوشت های بسیار کارآمد علاوه بر چرخ کردن گوشت می‌توانند موادی مانند پیاز، سیب‌زمینی و سبزیجات را هم چرخ کنند اما استفاده از چرخ گوشت صنعتی در این موارد توصیه نمی‌گردد.

راهنمای خرید چرخ گوشت صنعتی

برای خرید یک چرخ گوشت صنعتی مناسب پاسخ به سوالات زیر و به کارگیری آن‌ها می‌تواند به انتخاب شما کمک نماید:

  1. چه مقدار گوشت در طول روز باید چرخ کنید؟
    یک روز کاری خود را در نظر بگیرید و مقدار گوشتی که باید چرخ شود را محاسبه نمایید. برای نمونه اگر مقدار گوشت در طول روز زیاد نیست یک چرخ گوشت معمولی کار شما را راه می‌اندازد، اما اگر مانند رستوران‌های بزرگ سفارشات زیادی دارید و باید گوشت زیادی را در طول روز چرخ کنید، به دنبال چرخ گوشت‌های صنعتی متناسب با حجم کار خود باشید.
  2. مقدار پولی که می‌خواهید برای خرید چرخ گوشت هزینه کنید، چقدر است؟
    یکی از چالش‌های مهم افراد میزان بودجه‌ای است که می‌توانند برای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی مانند چرخ گوشت هزینه کنند که این هزینه با توجه به موارد خاصی تعیین می‌گردد. به عنوان یک اصل اساسی می‌توان این مورد را مطرح کرد که میزان هزینه با مدت زمان فعالیت دستگاه رابطه مستقیم دارد. عده‌ای از خریداران، معتقدند که خرید یک دستگاه با کیفیت باعث افزایش کیفیت کسب و کار آن‌ها می‌گردد و هزینه خرید در بلند مدت جبران می‌گردد. اما عده‌ای دیگر به دنبال قیمت‌های مقرون به‌صرفه‌تری هستند و معمولا درصد زیادی از آن‌ها به تازگی کسب و کار یا رستوران خود را راه‌اندازی کرده‌اند. در هر دو صورت خرید از مجموعه‌ای معتبر همراه با پشتیبانی و گارانتی‌های لازم، به همراه مشاوره‌ای که هنگام خرید به شما ارائه می‌دهند، تصمیم گیری را برای خرید چرخ گوشت صنعتی آسان می‌سازد.