۰۴ بهمن ۱۳۹۷

مزایای استفاده از کالباس بر

پخت و پز یکی از کار‌های روزمره‌ی خانگی است که می‌تواند سرگرم کننده، هیجان انگیز و بسیار جالب باشد، به خصوص در مواقعی که شما در پایان آشپزی از نظر ارائه مواد غذایی خوب عمل کرده باشید و غذای شما کامل سرو شود. ابزارهای پخت و پز خاصی وجود دارد که هر وقت می‌خواهید یک وعده غذایی خوب آماده کنید، وجود آنها در آشپزخانه ضروری است، برای مثال چاقو می‌تواند یکی از ابزارهای ضروری هر آشپزخانه‌ای باشد. چاقوی آشپزخانه وسیله‌ای است که شما در خانه برای آماده کردن حداقل هر وعده‌ی غذایی از آن استفاده می‌کنید، وسیله‌ای که بدون آن آشپزی کردن غیر ممکن است. برای برش دادن گوشت شما می‌توانید از یک چاقوی تیز استفاده کنید اما استفاده از دستگاه کالباس‌بر مسلما در پایان نتیجه‌ی متفاوتی را به شما ارائه خواهد داد چرا که کالباس‌ بر، گوشت را به قطعاتی نازک و یک شکل برش می‌زند و این ظاهر غذای شما را در پایان بسیار زیباتر می‌کند. 

مزایای استفاده از کالباس برها

کالباس بر ها اغلب در مغازه‌های قصابی برای برش دادن گوشت استفاده می‌شوند اما با این حال بسیاری از افراد خانه‌دار نیز از این ابزار در آشپزخانه خود استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید کار شما ساده و در عین حال با ظرافت انجام شود، باید از کالباس‌ بر استفاده کنید. این دستگاه هر دو این وظایف را بسیار موثر و درست انجام می‌دهد. شما لازم نیست انرژی و تلاش خود را برای برش دادن گوشت استفاده کنید. اگر سعی کنید به روش دستی گوشت خود را برش دهید، ممکن است بافت و کیفیت گوشت شما صدمه ببیند، اما اگر گوشت را با کمک دستگاه کالباس‌ بر اسلایس کنید، گوشت خود را برش خورده و بدون زحمت زیاد دریافت خواهید کرد.

انواع کالباس‌برها

 کالباس‌ بر در دو نوع مختلف دستی و الکتریکی در بازار وجود دارد. اگر می‌خواهید یک دستگاه کالباس‌ بر بخرید، باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید کالباس‌ بر دستی یا کالباس‌ بر الکتریکی داشته باشید. همانطور که از نام این دو دستگاه مشخص است، کالباس‌ بر دستی به کمک نیروی دست و کالباس‌ بر برقی با تکیه بر نیروی برق کار می‌کند. کالباس‌ بر الکتریکی بهتر از کالباس‌ بر دستی عمل می‌کند چرا که برای استفاده از کالباس‌ بر دستی، شما باید از قدرت عضلانی و انرژی خود برای برش دادن گوشت استفاده کنید، در حالی که استفاده از کالباس‌ بر الکتریکی بسیار آسان‌تر است و شما از نیروی دست خود استفاده نمی‌کنید. همچنین استفاده از کالباس‌ بر برقی زمان کمتری برای برش گوشت در مقایسه با کالباس‌ بر دستی نیاز دارد.

مزایای استفاده از دستگاه کالباس بر در مقابل استفاده از چاقو

دلایل بسیار زیادی برای استفاده از کالباس‌ بر‌ ها در مقابل چاقو وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم :

هزینه گوشت: یکی از مزایای استفاده از کالباس‌ بر‌ ها صرفه‌جویی در هزینه‌ی گوشت است چرا که گوشت‌های برش خورده‌ای که در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند مسلما قیمت بیشتری نسبت به تکه‌های گوشت برش نخورده دارند. همچنین، شما مجبور نیستید که تمام گوشت خود را به یکباره برش‌ خورده نگه‌ داری کنید چرا که شما یک دستگاه کالباس‌ بر در آشپزخانه‌ی خود دارید و هر زمانی که به برش دادن گوشت نیاز پیدا کنید می‌توانید از آن استفاده کنید.

سهولت در برش گوشت: یکی دیگر از مزایای استفاده از دستگاه کالباس‌ بر، سهولت برش دادن تکه‌های بزرگ و مقدار قابل توجهی از گوشت به اسلایس‌های باریک و یکدست است. شما تنها با استفاده از یک کالباس‌ بر خوب می‌توانید گوشت را به تکه‌های بسیار دقیق برش دهید. همچنین برش دادن بی تنش و استرس گوشت روغنی، گوشت یخ زده، و قطعات بزرگ گوشت تنها با استفاده از کالباس‌ بر‌ها امکان پذیر است.

دقت در برش: استفاده از کالباس‌ بر ها زمانی برای شما مفید واقع می‌شود که می‌خواهید آشپزی‌تان توسط افرادی که غذای شما را سرو کرده‌اند مورد قدردانی قرار گیرد. اهمیت به زیبایی و ظاهر نهایی غذا یکی از دلایلی است که شما را برای خریدن یک دستگاه کالباس‌ بر مجاب می‌کند. دستگاه کالباس‌ بر می‌تواند گوشت و حتی سبزیجات شما را به دقت و زیبایی به قطعات یک دست برش دهد و این امر روی کیفیت نهایی و زیبایی غذای شما اثر خواهد گذاشت.

زمان: یکی از مهمترین مزایای استفاده از دستگاه کالباس‌ بر برای برش دادن گوشت با هدف تهیه‌ یک غذای قابل قبول، صرفه‌ جویی در زمان است. کارایی سریع و دقیق کالباس‌ بر ها در اسلایس کردن گوشت به شما کمک می‌کند تا زمان کمتری را در آشپزخانه صرف پخت و پز کنید.

عدم تغییر کیفیت گوشت: دستگاه کالباس‌ بر هیچ تاثیری بر کیفیت گوشت شما نمی‌گذارد و کیفیت گوشت شما همانطور که قبل از برش خوردن بود باقی می‌ماند. در حالی اگر برای خرد کردن یا برش دادن گوشت از روش‌های سنتی و یا نیروی انسانی بهره بگیرید قطعا بر کیفیت گوشت شما تاثیر خواهد گذاشت.
کالباس‌ بر‌ها سایزهای متفاوتی دارند که شما بسته به نیاز خود می‌توانید انواع آنها را بررسی و تهیه کنید.