۰۸ مرداد ۱۳۹۷

5 نکته مهم برای استفاده از باربیکیو

یکی از تجهیزات پخت غذا که طرفداران بسیاری دارد و در رستوران‌ها و فست فودها مورد نیاز است، دستگاه باربیکیو است که در این مقاله برخی از مواردی که برای استفاده از دستگاه می‌تواند به شما کمک کند را بیان می‌کنیم.

۱- گریل کردن

گریل کردن غذا علاوه بر بهبود طعم و مزه‌ی غذا، از شما در برابر سرطان ناشی از پخت و پز مرغ، گوشت قرمز یا ماهی روی شعله‌ی مستقیم و یا سرخ کردن در روغن، محافظت می‌کند. همچنین شما می‌توانید قبل از گریل کردن گوشت، با استفاده از سرکه، آب مرکبات و ادویه‌ها به عنوان طعم دهنده‌های طبیعی، مزه‌ی گوشت خود را لذیذ کنید.

۲- درجه حرارت

برخی از مردم گوشت سرد را روی گریل سرد گذاشته و سپس آنرا روشن می‌کنند که این کار اصلا عاقلانه نیست. با روشن کردن باربیکیو برای حدود ۲۰ دقیقه قبل از گریل کردن گوشت، صفحه گریل و فلزات اطراف آن به دمای متعادل می‌رسند که بسیار کارآمد‌تر، قابل کنترل‌تر و امن‌تر می‌گردد.

۳- چسبیدن گوشت به گریل ها و راهکار آن

هنگام گریل کردن ممکن است تکه‌های باریک گوشت یا ماهی به میله‌های آهنی باربیکیو بچسبد. برای جلوگیری از چسبیدن گوشت، با استفاده از یک انبرک و یک دستمال آغشته به روغن پخت و پز، میله‌های آهنی گریل را روغن بزنید تا با آسودگی از گریل کردن لذت ببرید. روش دیگر این است که گوشت را قبل از گریل کردن در روغن زیتون زده و مقداری نمک بزنید تا بعد از غذا خوردن به فکر تمیز کردن دستگاه باربیکیوی خود نباشید.

۴- فضای خالی

در حالیکه روش‌های موثر زیادی برای هدایت حرارت جهت پخت و پز وجود دارد، اما پر کردن روی باربیکیو برای پخت سریع‌تر یکی از آن‌ها نیست. همیشه هنگام گریل کردن، حداقل یک ناحیه کوچک را خالی نگه دارید. این به شما یک منطقه امن می‌دهد تا در مواقع لازم گوشت را به اطراف حرکت دهید و از سوختن بهترین قسمت‌های آن هنگام بوجود آمدن شعله‌های بلند جلوگیری کنید. همچنین گوشت را روی حرارت مستقیم قرار ندهید. با این کار، هیچکدام از تکه های گوشت نمی سوزند و دو طرف آن ها کاملا پخته می‌شود.

۵- دست نزنید

هنگامی که گوشت را روی گریل قرار دادید، سعی کنید اصلا به آن دست نزنید. برای همبرگر و استیک، اگر زمان درست را بدانید فقط یکبار به برگرداندن آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید. بعد از قرار دادن گوشت روی باربیکیو اجازه دهید چند دقیقه روی حرارت بماند تا به خوبی حرارت ببیند و وقتی کمی برشته شد با استفاده از انبرک امتحان کنید که آیا از میله‌های آهنی جدا می شود یا نه، زیرا حتی اگر گوشت رو روغن زده باشید وقتی مدت طولانی روی باربیکیو بماند ممکن است به آن بچسبد.