۱۲ شهریور ۱۳۹۷

5 نکته برای استفاده بهتر از کالباس بر

بعضی مردم دوست دارند که گوشت را با چاقو برش دهند ولی بعضی دیگر دوست دارند تا این کار را با دستگاهی دقیق‌تر همچون کالباس بر ها یا همان اسلایسرها  انجام دهند، به هر حال کالباس بر ها تنها برای برش گوشت و کالباس نیستند و دستگاه‌هایی چند منظوره هستند که برای هر آشپزخانه‌ای نیازند. در اینجا می‌توانید چند نکته برای استفاده بهتر از دستگاه کالباس بر را مطالعه کنید:

۱- مواد غذایی مختلف را تست کنید

کالباس بر ها به عنوان یکی از لوازم ضروری در تجهیزات آشپزخانه صنعتی، می‌توانند برای بریدن مواد غذایی مختلف و جدای از گوشت مورد استفاده قرار گیرند. شما می‌توانید به کمک آن در پیازها برش‌هایی کاملا یکنواخت بزنید و یا به‌وسیله آن، فلفل‌های خود را به زیبایی حلقه‌ کنید. در مواردی که می‌خواهید مواد غذایی خاصی را برش بدهید و نیاز دارید که برش‌ها بسیار ظریف و نازک باشند نیز استفاده از یک کالباس بر می‌تواند نسبت به یک کارد معمولی، بسیار کارآمدتر باشد و برش‌های شما را دقیق‌تر انجام دهد.

۲- استفاده از یک تیغه اره‌ای یا دندانه‌دار برای برش پنیر و نان

شما می‌توانید تیغه ساده دستگاه کالباس بر خود را عوض کرده و یک تیغه دندانه‌دار روی آن نصب کنید. تیغه‌های دندانه‌دار برای برش پنیرها و نان بسیار بهتر از تیغه‌های معمولی عمل می‌کنند، زیرا این تیغه‌ها چسبندگی کمتری نسبت به تیغه‌های دیگر دارند و از فروپاشی این نوع مواد غذایی جلوگیری خواهند کرد.

۳- بگذارید کارش را انجام دهد

در هنگام برش دادن مواد غذایی مختلف، به دستگاه بیش از اندازه فشار نیاورید. بعضی افراد فکر می‌کنند که فشار دادن بیش از اندازه کشوی کالباس بر باعث می‌شود تا مواد غذایی سریعتر برش بخورند، در صورتی که این کار باعث کند شدن تیغه و به مرور زمان باعث خرابی موتور دستگاه خواهد شد. بهتر است مواد غذایی را به آرامی به سمت تیغه حرکت دهید تا تیغه بدون فشار اضافه، مواد غذایی را برش دهد.

۴- مواد غذایی را تا جای ممکن سرد نگه دارید

هر چه مواد غذایی سردتر باشند، کالباس بر برش‌های بهتری به‌وجود می‌آورد و به دقت آشپزی شما کمک می‌کند. البته مواد غذایی و خصوصا گوشت‌ها نباید کاملا یخ زده باشند زیرا برش را سخت و تیغه دستگاه را کند می‌کند. بهتر است اینگونه مواد غذایی را مدت کوتاهی بیرون از فریزر قرار دهید و قبل از اینکه کاملا نرم شوند، آن‌ها را برش دهید. موادی که کاملا نرم شوند و یخشان آب شود در هنگام برش ممکن است له شوند و برش های مناسبی نخورند.

۵- ایجاد یک سطح صاف

بهتر است قبل ازشروع به برش مواد غذایی مختلف، آن‌ها را از وسط یکبار نصف کنید، این کار باعث می‌شود تا سطح صافی که از برش کارد به وجود آمده راحت تر برش بخورد، در صورتیکه برش دادن سطوح ناصاف ممکن است کمی سخت باشد و جدای از آن، مرتب به نظر نرسد.

در نظر داشته باشید که تیغ کالباس بر را باید بعد از استفاده در پایان هر روز به وسیله یک ابر نم‌دار با رعایت نکات ایمنی تمیز کنید، زیرا انباشتگی چربی روی تیغ به مرور زمان باعث کند شدن تیغ و عدم توانایی در ایجاد برش‌های مناسب می‌شود.